פרוייקטים תחבורתיים יאפשרו שיווק של למעלה מ-50 אלף יח"ד

    דוד קורצווייל No Comments on פרוייקטים תחבורתיים יאפשרו שיווק של למעלה מ-50 אלף יח"ד
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרדי התחבורה, אוצר, הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום על סיכום תקציבי בהיקף של כ-4 מיליארד ש"ח אשר יחול בין השנים 2014-2020 למימון כ-45 פרויקטים תחבורתיים בעלי זיקה לדיור תוך הקדמת ביצוע פרויקטים והתאמתם ללוח הזמנים הצפוי לבניית יחידות הדיור. הסיכום בעניין יעלה לאישור קבינט הדיור ביום שני הקרוב.

    בין הפרויקטים הנכללים בסיכום: ביצוע פרויקטים תחבורתיים בעיר חריש בהיקף של 170 מלש"ח, הרחבת כביש 444 ליד ראש העין, סלילת נת"צים והקמת מחלף כניסה לעיר בעלות של כ-500 מלש"ח, מחלף כניסה צפוני לאשקלון בעלות של 270 מלש"ח, מקטע דרומי של כביש 38 עד בית שמש המתנה שיווק 10,000 יח"ד בעיר בעלות של 430 מלש"ח, מימון מפרידן על כביש 65 שיאפשר בנייה במקום בו עומד מחנה 80 בעלות של 145 מלש"ח.

    בנוסף ימומנו מחלף אפולוניה בהרצליה בעלות של 77 מלש"ח, מחלף רמת שלמה בירושלים, שיקוע מסילת הברזל בכביש 42 במידה ויאושרו כ-7,100 יחידות חדשות לבנייה בעיר יבנה, הסדרים תחבורתיים לקראת שיווק מחנה תל השומר ובכלל זאת ציר מוטה גור שיאפשר שיווק של מתחם הרופאים ובו 1,600 יחידות דיור מתוכן 1,200 להשכרה.

    כמו כן ימומן תכנון פרויקטים ארציים בתחום התחבורה הדרושים לצורך שיווק מחנות סירקין, צריפין ותל השומר ועוד פרויקטים נוספים. הסכם זה מהווה את תכנית העבודה המרכזית של המשרדים לתחום תשתיות התחבורה תומכות הדיור לשנים הקרובות ונותן ודאות ליזמים ולתושבים ביחס לקיומן של תשתיות ראויות לפרויקטים.

    התגובות:

    ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל, ״סוף סוף תכנית אסטרטגית משמעותית ונכונה הן מבחינת ממשק משופר בין מקומות מגורים לעבודה והן עידוד זוגות צעירים ומשפרי דיור בחתך איכותי לשקול מגורים גם מחוץ ל״מדינת תל אביב״. עקב אכילס של תכנית זו בכך שאיננה פותרת את בעיית היסוד – העדר היצע מספיק של דיור. לכן, לצערי, היא לא תביא להוזלת מחירי הדיור. אדרבא: היא עשויה מאוד להגדיל הביקושים למד עליות מחירים דווקא בפריפריה הקרובה יחסית. רק שילוב התכנית, הטובה לכשעצמה, עם יצירת עתודות משמעותיות של קרקע מתוכננת, תיתן את הפירות״.

    קרן חיות, מנכ״ל מידע עסקים ויוזמת ועידת ״תשתיות ישראל״, ״זהו בפירוש לעג לרש!! ממשלת ישראל משקיעה 4 מיליארד, כלומר 4000 מיליון שקלים, סכום עתק שבנקל יכול היה להיות מושקע במשימה הלאומית האמיתית. – התחדשות עירונית, שמשמעותה הריסת השיכונים שנבנו בפאתי הערים הגדולות בשנות החמישים והשישים של המאה שעברה, ובניית שכונות חדישות ומודרניות עם רבי קומות ותשתיות פיזיות ומוסדות ציבור כהלכתם. לצערי החלטה זו משקפת סדר עדיפויות שנוי מאוד במחלוקת ולא רק שלא תביא להפרחת הפריפריה אלא להיפך – היא תבריח את האוכלוסיות החזקות מהפריפריה למרכז , בדיוק כפי שכביש חוצה ישראל הבריח במהלך העשור האחרון רבבות ישראלים מבאר שבע והנגב ומחיפה והגליל ל״מדינת תל אביב״, ולא להיפך. חומר למחשבה!״



    0 תגובות